top of page
Tuotteistaminen lisää myyntiä ja parantaa katetta | Tuotteistus - Jkaksi

Tuotteistaminen poistaa oston esteet

Ymmärtääkö ja kiinnostuuko asiakas siitä mitä tarjoat? Onko se helppo ostaa?

j2 Tuotteistamo on ratkaisu palvelun tuotteistusongelmiin

Tuotteistus tuo myyntiin kannattavuutta

Yleinen myytti on, että hyvä tuote tai palvelu myy itse itsensä. Ikävä kyllä se ei pidä paikkaansa kuin erittäin harvoissa tapauksissa. Tässä kohtaa tuotteistaminen tulee apuun.

Hyvä palvelu on kaiken ydin. Tämän lisäksi asiakkaan pitää myös ymmärtää mitä on ostamassa ja miten se ratkaisee hänen tarpeen. Tehdä jostain hieman epäselvästä kristallin kirkasta.

 

Tuotteistaminen helpottaa asiakkaasi ostamista ja saa myynnin kulkemaan. Samalla se tekee myytävästä helposti löydettävän ja säästät merkittävästi myös asiakashankintakuluissa.

j2 Tuotteistamo on palvelumme, joka paketoi palvelusi ennen kaikkea myyväksi, asiakkaan ymmärtämään muotoon ja asiakastarvetta vastaavaksi.

Tuotteistamo tuotteistaa palvelun helpoksi ostaa ja myydä

j2 Tuotteistamon palvelut

Palveluiden tuotteistaminen ja valmennus:

Yhden palvelun tuotteistus

Helppo tapa lähteä liikkeelle. Soveltuu esimerkiksi kärkipalvelun tuotteistamiseen. 

 4 950 € 

Tuotevalikoiman päivittäminen

Palvelukatalogin läpikäynti useammalle kuin yhdelle tuotteelle tai palvelulle.

3 000 - 6 000 €

Yksilö- ja ryhmävalmennus 

Tehokas koulutus rennossa hengessä ja tiukasti asiassa.

esim. 950 € / puolipäivää

Myös yksilöllisesti rakennetut tai laajemmat kokonaisuudet onnistuu.

Ota yhteyttä ja tehdään sinulle sopiva kokonaisuus. 

Kaikki sivustolla esitetyt hinnat ovat alv.0% hintoja.

Tuotteistamalla helpotat asiakkaan ostamista

Tuotteistamisen tehtävänä on saada jostain epämääräisestä ymmärrettävää ja selkeää.

Tuotteistaminen voidaan jakaa kahteen osaan. Mitä tapahtuu ennen ostoa (lupausvaihe) ja mitä sen jälkeen (lunastusvaihe).

 

Lupausvaihe vastaa:

  • minkä asiakkaan ongelman ratkaiset 

  • mitä palvelusi sisältää ja mitä se ei sisällä

  • mikä on asiakaslupauksesi

  • mitä se maksaa

  • miten sen voi ostaa

 

Käytännössä lupausvaiheessa keskitytään markkinoinnin ja myynnin kannalta oleellisiin asioihin. Kun nämä on kunnossa ostamiselle ei ole esteitä ja tuotteistus toimii.

Pieni poika miettii ja haaveilee - Tuotteistaminen helpottaa ostamista ja myyntiä - Jkaksi J2

Tuotteistaminen - miksi, mitä ja miten?

Tuotteistaminen tarkoittaa yksinkertaisesti tapaa muuttaa osaaminen, palvelu tai tuote selkeäksi ja arvokkaaksi kokonaisuudeksi, joka saa asiakkaat ostamaan. Tuotteistamalla voit välttää monia ongelmia, jotka liittyvät tuotteistamattomaan palveluun, kuten: Ylimääräinen työ - Kun palvelusi ei ole selkeästi määritelty, joudut tekemään enemmän työtä myynnissä, toimituksessa ja ylläpidossa. Jokainen asiakasprojekti voi vaatia erilaista sopimusta, hinnoittelua, aikataulua ja laatua, mikä lisää työmäärääsi ja kustannuksiasi. Epävarmuus ja tyytymättömyys - Kun asiakkaasi eivät tiedä, mitä palvelusi sisältää, mitä se maksaa ja mitä hyötyä siitä on, he voivat olla epävarmoja ja tyytymättömiä palveluusi ja yritykseesi. Tämä voi heikentää asiakassuhdettasi ja vähentää asiakasuskollisuutta. Markkinointi- ja myyntivaikeudet - Kun palvelusi ei ole houkutteleva, selkeä ja erottuva, se on vaikea markkinoida ja myydä. Et pysty vakuuttamaan asiakkaitasi palvelusi arvosta ja eduista, etkä erottumaan kilpailijoistasi. Hallinta- ja kehitysongelmat - Kun palvelusi ei ole vakioitu, paketoitu ja yksinkertaistettu, se on vaikea hallinnoida ja kehittää. Et pysty seuraamaan, arvioimaan ja parantamaan palvelusi laatua, tehokkuutta ja kannattavuutta. Tuotteistaminen on siis tärkeää sekä sinulle että asiakkaillesi. Tuotteistamalla voit luoda parempia palveluita, jotka tuovat sinulle enemmän tyytyväisiä asiakkaita. Tuotteistettava voi olla mitä tahansa, mikä tuo lisäarvoa asiakkaille. Se voi olla esimerkiksi tiettyä osaamista, fyysinen tuote tai palvelu, joka ratkaisee asiakkaan ongelman. Tuotteistaminen voi tarkoittaa myös tuotteen tai palvelun standardointia, paketointia tai yksinkertaistamista. Tuotteistamisen avulla yritys voi siis erottautua paremmin markkinoilla, luoda uskollisia asiakkaita ja kasvattaa liikevaihtoaan. Tämä luo arvoa, niin asiakkaille kuin yritykselle itselleenkin.

Mitä hyötyä tuotteistamisesta on?

Miten tuotteistetaan?

Vinkkejä ja oppeja tuotteistamiseen:

Tarkoin mietitty asiakaspolku johdattaa helppoon ostoon

Tuotteistaminen - tuotteistus - Asiakkaan ostopolku - Lupausvaihe.png

Asiakkaan ostopolku - Lupausvaihe sisältää runsaasti asioita mihin osaava tuotteistaminen vaikuttaa niin, että kauppa käy.

Palvelun tuotteistusta palvelumuotoilun keinoin

Kokemuksemme mukaan palvelun tuotteistaminen, kuten palvelumuotoilukin lähtee asiakastarpeesta ja tarpeen tunnistamisesta. Liikkeelle lähdetään asiakkaan ongelman, palvelun hyötyjen, oikean kohderyhmän ja oston esteiden selvittämisestä. Tavoitteena on poistaa myynnin kitka. Hyvä tuotteistus on kuin voiteluaine asiakkaasi ja palvelun välillä. 

 

Tuotteistaminen yksinkertaistaa ja tekee palvelusta monistettavan

Tuotteistaminen helpottaa myyntiäsi, toimittamista kuin ylläpitoakin. Tuotteistamisen avulla on mahdollista välttyä katteet syövältä asiakaskohtaiselta räätälöinniltä. Turha räätälöinti tekee ostamisesta monimutkaista ja toimittamisesta kallista.

 

Tuotteistamalla saat asiakkaan nopeasti ymmärtämään ratkaisun hyödyt ja ostamaan aiempaa varmemmin. Hyvä tuotteistus myös kertoo miten ostos on tehty asiakkaalle mahdollisimman riskittömäksi ja helpoksi.

Myynnin vai tuotteistuksen ongelma?

Aina vika ei ole itse palvelussa tai sen myynnissä. Syy voi olla hyvin pieni tuotteistukseen liittyvä ja helpostikin korjattavissa. Usein tuotteistuksen puute näkyy juuri myynnin ongelmana. 

 

Onkin tärkeä tunnistaa hyvissä ajoin, onko vika myynnin, vai sittenkin tuotteistuksen?

Tuotteistaminen - tuotteistus - Jkaksi Oy / j2

Tunnista tuotteistusongelman tunnusmerkit

  • Myyt useimmiten suurilla alennuksilla.

  • Hinnan kertominen tuottaa vaikeuksia.

  • Tarjousten työstäminen vie paljon aikaa.

  • Myynnin ja markkinnoinnin kohdentaminen on haasteellista.

  • Tuntuu ettei palveluasi näe kukaan tai se ymmärretään väärin.

  • Asiakas ei uskalla tai osaa ostaa.

  • Mietit mitä voit luvata asiakkaalle.

  • Reklamaatiot lisääntyy.

Yhden palvelun tuotteistus

Tuotteistamme yksittäisen tuotteen tai palvelun myyväksi jopa 2 viikossa 

 

Puuttuuko sinulta selkeä kärkipalvelu minkä avulla herätät helposti asiakkaasi kiinnostuksen? Vai onko palvelusi hyödyt tai arvo asiakkaalle hieman hämärän peitossa? Eikö asiakas osaa päättää ostaako vai ei?

Kokemuksemme mukaan useimmiten on niin, että teknisen asiantuntijan- tai insinöörikieli ei saa ihanneasiakasta ostamaan. Saatat tavoitella väärää ja liian laajaa asiakaskohderyhmää, tai oikeaa asiakaskohderyhmää ei ole vielä tunnistettu. Tässä kohtaa me osaamme asiantuntijoina auttaa löytämään oikean asiakaskohderyhmän ja  saavuttamaan yhteisen asiakasta puhuttelevan kielen.

  • Löydämme myyntiä kiihdyttävän ja asiakastasi puhuttelevan hyötykulman ja teroitamme sen.

  • Saamme asiakkaasi kiinnostuksen heräämään ja erotut eduksesi kilpailjoista.

  • Varmistamme, että asiakkaalla on helppo matka ostopäätökseen ja se päätös tapahtuu helpommin.

 

Lopputuloksena on esimerkiksi yrityksesi sisäänheittopalvelu, mikä saa asiakkaasi tekemään sen tärkeän ja helpon ensioston. Tuotteistamisen avulla saavutat asiakasluottamuksen ja asiakkaasi on helppo jatkaa ostamista. Hyvän kokemuksen ansiosta asiakas kertoo palvelustasi pelkkää hyvää myös muille.

Sisältö lyhyesti:

  • 2 viikon tuotteistusprojekti mikä sisältää puolen päivän työpajan

  • Tunnistamme ihanne asiakkaasi ja keinot kiinnostuksen herättämiseen

  • Tuotteistamme yhdessä, minkä avulla pääset helposti kasvattamaan yrityksesi tuotteen tai palvelun myyntiä ja parantamaan myyntikatetta

Tuotteistuspaketin hinta 4 950 € +alv. sisältäen tarvittaessa myös matkat, mikäli perille pääsee julkisilla, eikä edellytä yöpymistä. 

Voidaan toteuttaa myös etänä.

Palveluihimme sisältyy reilu tyytyväisyystakuumme >

Sopii hyvin:

  • Yrittäjille

  • Asiantuntijoille

  • Tuotevastuullisille

 

Hyödyt:

  • Saat helposti myytävän palvelun

  • Opit tuotteistuksen niksit

  • Selvität missä on vahvuutesi ja heikkoutesi

  • Tuotteistamalla lisäät myyntiä ja myyntikatetta

Kiinnostuitko?

Varaa maksuton 30 min alkukartoitus.

Yhden palvelun tuotteistus
Palvelukokonaisuuden tuotteistaminen

Tuotevalikoiman päivittäminen

Selkeä ja strategiaasi tukeva tuotevalikoima on myynnin kulmakivi

Jos et osaa nimetä selkeää kärkituotettasi tai tiedä miten eri palvelut tukevat strategiaa, on aika tehdä tuotevalikoiman päivitys.

  • Selkeä kuva tuotevalikoimasta auttaa sinua päätöksenteossa ja karsii turhat rönsyilyt.

  • Selkeä valikoima on myös asiakkaalle helpompi ymmärtää, mikä taas helpottaa palveluiden myyntiä.

  • Yksinkertainen tuote- tai palveluvalikoima kannattaa myös taloudellisesti. Toimitukset ja ylläpitäminen on paljon edullisempaa.

 

Tuotevalikoiman päivittämisprojektissa läpikäydään tuote- tai palveluvalikoimasi. Näkemyksellinen suunnitelmamme antaa hyvän pohjan myös palvelukehitykselle.

 

Läpikäynnin lopputuloksena saat selkeän kuvan kokonaisuudesta ja tiedät mihin kannattaa panostaa ja mitä poistaa.

Sisältö lyhyesti:

  • Ehdotus uudesta tuotevalikoimastasi ja kehityssuunnitelma

  • Kolme lyhyempää tai kaksi puolen päivän katselmointia

  • Tuloksia jopa viikossa

Tuotevalikoiman päivityksen hinta on riippuvainen tuotevalikoiman nykyisestä laajuudesta. Tyypillisesti hinta

on noin 3 000 - 6 000 € +alv. välillä.

 

Paketti sisältää tarvittaessa matkat, mikäli perille pääsee julkisilla, eikä edellytä yöpymistä. 

Voidaan toteuttaa myös etänä.

Palveluihimme sisältyy reilu tyytyväisyystakuumme >

Sopii hyvin:

  • Yritykselle joka haluaa selkeyttää omaa palvelurakennettaan 

 

Hyödyt:

  • Asiakkaallesi helpompi ostaa ja ymmärtää palvelukokonaisuuden hyödyt

  • Opit tuotteistuksen niksit

  • Selvität samalla missä on vahvuutesi ja heikkoutesi

  • Maksimoit myyntisi potentiaalin

  • Päivitys kannattaa taloudellisesti, kun toimittaminen ja ylläpito yksinkertaistuu

Kiinnostuitko?

Sovi maksuton 30 min alkukartoitus.

Tuotteistaminen valmennus ja koulutus

Tuotteistaminen - Yksilö- ja ryhmävalmennus 

Tuotteistaminen ei sinällään ole rakettitiedettä. Pitää vaan tietää mitä tekee ja mihin asioihin on syytä keskittyä. Asiakas on hyvä olla tekemisen keskiössä, sillä hän palveluasi vertailee, tekee ostopäätöksen ja käyttää. 

Valmennamme yksilöitä ja ryhmiä tuotteistamaan itsenäisesti ja huomioimaan asiakkaan näkökulmat palveluita tuotteistaessa. 

 

Saat riittävät lähtökohdat asiakaslähtöiseen tuotteistamiseen, missä palvelusi voi todella loistaa kiihtyvässä kilpailussa. 

Voimme tulla esimerkiksi tyky tai tyhy -päiville valmentamaan.

Valmennuksen esimerkkihinta 950 € +alv./ puolipäivää. Paketti sisältää tarvittaessa matkat, mikäli perille pääsee julkisilla, eikä edellytä yöpymistä. 

Voidaan toteuttaa myös etänä.

Palveluihimme sisältyy reilu tyytyväisyystakuumme >

Tehdään juuri sinulle sopiva valmennuspaketti.

Sopii hyvin:

  • Yrittäjille

  • Asiantuntijoille

  • Tuotevastuullisille

 

Hyödyt:

  • Opit tuotteistuksen niksit

  • Omaksut mitä tuotteistamisessa on tärkeää huomioida

  • Osaat nähdä palvelusi paljon aiempaa paremmin ja asiakkaasi näkökulmasta ajatellen

Kiinnostuitko?

Teemme maksuttoman 30 min alkukartoituksen.

Kaikilla palveluillamme on tyytyväisyystakuu

Mikäli et ole tyytyväinen lopputulokseen, emme katso laskua aiheelliseksi.

Ainoa edellytyksemme on reilu avoimuus ja oikeus hyödyntää palautettasi kehitykseemme.

 

Lupaamme välittömästi ja avoimesti kertoa, mikäli emme näe työllämme molemminpuolista hyötyä. Tämän teemme jo maksuttomassa 30 min alkukartoituksessa. 

Ota yhteyttä ja kysy lisää >

Tuotteistaminen jkaksi tyytyväisyystakuu

Miten eteenpäin?

1. Ota yhteyttä

Sovitaan etätapaaminen tarpeenne kuulemiselle.

2. Yhteistyöehdotus

Esittelemme yhteistyöehdotuksen ja katsotaan vastaako se tarvetta.

3. Aletaan hommiin

Sovitaan käytännön askeleet ja lähdetään liikkeelle.

bottom of page