top of page
Hyvä asiakaskokemus muodostuu asiakaspolulla - Jkaksi Oy J2

Hyvä asiakaskokemus muodostuu asiakaspolulla

Tiedätkö miten palvelusi näyttäytyy asiakkaalle?

j2 Tarkastamo on ratkaisu palvelusi asiakaskokemuksen auditointiin ja kehitykseen

Asiakaskokemus yrityksesi  kilpailuvaltiksi

Hyvä asiakaskokemus on nyt ja tulevaisuudessa yrityksesi paras kilpailutekijä. Siihen kannattaa panostaa.

Onnistunut asiakaskokemus on monen tekijän summa, jossa koko asiakaspolun hahmottamisella on suuri merkitys. On hyvä huomata, että asiakaspolku alkaa jo ennen itse ostotapahtumaa. Heti siitä hetkestä kun yrityksesi tulee asiakkaan tietoisuuteen.

 

Asiakkaan polku muodostuukin kaikista niistä kosketuspisteistä, joissa voit vaikuttaa asiakkaaseen. Se voi olla niin digitaalinen, fyysinen tai mielikuvallinen. 

j2 Tarkastamo on palvelumme, jolla saat suorasanaisen kuvan palvelusi asiakaspolusta ja sen tuottamasta asiakaskokemuksesta. Samalla saat nipun ajatuksia sen parantamiseksi. Hyvä kokonaiskuva auttaa keskittymään olennaiseen, säästäen aikaa, vaivaa ja rahaa.

Tarkastamo kartoittaa palvelun asiakaskokemuksen

Tunnista asiakaspolkusi toimivuus ja varmista hyvä asiakaskokemus

Tarkastamo on kartoituspalvelu, joka tunnistaa palvelusi hyvät ja huonot kohdat kuten asiakas ne näkee. Saat näkymän koko asiakaspolkuun ja pääset kiinni kehityskohteisiin, myös eri asiointikanavien välillä. Hyvästäkin saa paremman kun tietää mitä tekee. 

 

Samaistutko tilanteeseen?

 

  • Kiinnostusta löytyy, mutta ei asiakkaita.

  • Asiakkaat tuntuu valuvan kilpailijalle.

  • Valituksia ei tule, mutta myynti laskee.

  • Reklamaatioiden, hyvitysten tai palautusten määrä kasvaa.

  • Hyvätkin tarjoukset sivuutetaan.

 

Jos vastasit yhteenkään yllä olevista kysymyksistä kyllä, niin Tarkastamo on hyvä askel kohti ratkaisua.

 

Kenelle Tarkastamo sopii?

 

Tarkastamo on tarkoitettu yrittäjille, asiantuntijoille ja tuotevastuullisille, jotka haluavat saada selville palvelu- tai asiakaspolkunsa toimivuuden. Tarkastamossa keskitytään vain yhteen palveluun kerrallaan, joten homma pysyy tehokkaana.

 

Tarkastamon työkieli on suomi, murteet huomioiden.

 

Mitä saat Tarkastamosta?

 

  • Tunnistat palvelusi merkityksellisimmät kehityskohdat asiakaskokemuksen parantamiseksi.

  • Tyytyväiset asiakkaat ostaa enemmän. Tutkitusti tyytyväinen ja nykyinen asiakkaasi ostaa lisää jopa 60-70% todennäköisyydellä, kun taas uudelle asiakkaalle kauppa toteutuu vain 5-20% myynnistä.

  • Saat nykyisistä asiakkaistasi palvelusi suosittelijoita ja tehokkaita myyjiä.

  • Uuden asiakkaan hankkiminen on 7 kertaa kalliimpaa kuin nykyisen säilyttäminen.

  • Et käytä turhaan aikaasi asioiden arvailuun.

  • Tarkastamoon tehty investointi maksaa itsensä nopeasti takaisin ajan säästönä ja parempana tavoitteiden toteutumisena.

 

Tarkastamon hinta

Kesto 2 viikkoa, sisältäen aloituspalaverin ja tulosten läpikäynnin. Sisältää kevyen asiakaspolun kartoituksen yhden palvelun osalta.

Hinta tyypillisesti 2 000 - 4 000 € + alv. 

Hintaan sisältyy tarvittaessa matkat, mikäli perille pääsee julkisilla, eikä edellytä yöpymistä. 

Tarkastamo voidaan toteuttaa myös etänä.

Tyytyväisyystakuu

 

Mikäli et ole tyytyväinen Tarkastamon lopputulokseen, saat rahasi takaisin. Ainoa edellytyksemme on reilu avoimuus ja mahdollisuus käyttää palautettasi omaan kehittymiseemme.

Tarkastamo

Tarkastamo kartoittaa palvelusi hyvät ja huonot puolet asiakkaan näkökulmasta. Tunnistat merkityksellisimmät kehityskohdat.

2 000 - 4 000 €

Kiinnostuitko?

Tarjoamme ilmaisen 30 min alkukartoituksen.

Asiakaskokemuksen ydin on asiakasymmärrys

Asiakasymmärrys auttaa määrittämään kilpailuedut ja asiakaslupauksen. Asiakaskokemus todentaa nämä.

Palveluasi verrataan aina parhaaseen

Kilpailijavertailu tapahtuu nopeasti ja sillä hetkellä kun palvelua tarvitaan. Ostopäätökseen vaikuttaa suosittelut ja muiden kokemukset. Asiakaskokemuksen merkitys korostuu juuri tässä.

Verkossa pienikin voi näyttää suurelta

Palveluita voidaan ostaa maailmanlaajuisesti, jolloin kilpailukenttä on globaali. Hyvä asiakaskokemus erottaa sinut kilpailijoista ja mahdollistaa pärjäämisen isojenkin toimijoiden keskellä.

Asiakaspolku - 5 tärkeää vaihetta

Asiakaspolkusi toimivuus näkyy myynnissä

Asiakaspolku kattaa kaiken sen, mikä mahtuu tarpeen tunnistamisen ja uudelleen ostoksille palaamisen väliin. Tiivistetysti voi sanoa sen olevan tapa havainnollistaa ja tarkastella asiakkaan matkaa ostoprosessissa. 

 

Tutkimusten mukaan joka kolmas asiakas on halukas vaihtamaan pitämästään brändistä toiseen jo yhden huonon asiakaskokemuksen jälkeen. Asiakaspolkuun ja sen kautta asiakaskokemukseen kannattaakin panostaa. Yksikin heikko lenkki asiakaspolulla voi viedä asiakkaasi kilpailijalle.

 

Asiakaspolku sisältää kaikki ne kosketuspisteet, joissa asiakas on kontaktissa yrityksen kanssa. Alkaen hetkestä jolloin hän tunnistaa tarpeen. Nykypäivänä ostopolku alkaa useimmiten sosiaalisesta mediasta tai Googlesta. Sieltä päädytään yrityksen verkkosivuille tai verkkokauppaan, josta palataan vertailemaan muita vaihtoehtoja. Tässä kohtaa asiakasymmärrys nivoutuu osaksi asiakaspolkua.

 

Jos tunnet asiakkaasi ja tiedät miten hänen huomio saadaan pysymään, olet jo askeleen pidemmällä kilpailijoitasi. Asiakasymmärryksen voidaankin sanoa olevan myyvän asiakaspolun rakentamisen keskiössä.

Asiakaspolkuun ja asiakkaan liikkeiden tunnistamiseen kannattaakin käyttää hetki aikaa. Se maksaa helposti itsensä takaisin parempana asiakkaan sisällön kohdentamisena, oston esteiden poistamisena sekä lisääntyneenä myyntinä.

Lue blogistamme lisää:

Näin teet kilpailukykyisen asiakaspolun - 5 vaihetta >

Hyvä asiakaskokemus tehdään koko asiakaspolun matkalla

Mistä muodostuu hyvä asiakaskokemus?

Millainen on hyvä asiakaskokemus?

Miksi asiakaskokemusta mitataan?

Miten asiakaskokemusta johdetaan?

Vinkkejä ja oppeja asiakaskokemuksen kehittämiseen:

Miten eteenpäin?

1. Ota yhteyttä

Sovitaan etätapaaminen tarpeenne kuulemiselle.

2. Yhteistyöehdotus

Esittelemme yhteistyöehdotuksen ja katsotaan vastaako se tarvetta.

3. Aletaan hommiin

Sovitaan käytännön askeleet ja lähdetään liikkeelle.

bottom of page