top of page
Palvelukehitystä - Palvelukonseptointia- Jkaksi Oy / j2

Asiakastarve on hyvän palvelun perusta

Tiedätkö kannattavimmat askeleet palvelusi kehittämiseksi?

j2 Sparraamo on ratkaisu asiakastarpeen ja palveluidean selkeyttämiseen  

Ideat kannattaviksi ilman turhaa työtä

Tiedätkö kuka on asiakkaasi ja ratkaiseeko palveluideasi hänen ongelmansa? Ymmärtääkö asiakkaasi mitä on ostamassa? Tiedätkö mistä tavoitat asiakkaasi?

 

Väärät olettamukset, tiedon puute ja ympäriinsä säntäily hukkaa resursseja ja tappaa hyvänkin idean tehokkaasti. 

 

Autamme yritystäsi tiivistämään idean ja todentamaan olettamukset. Saat tuloksia jo parissa viikossa ja kassavirran liikkumaan oikeaan suuntaan.

j2 Sparraamo on palvelumme, joka auttaa saamaan ideat kannattavaksi liiketoiminnaksi. Ilman hukkaan heitettyä rahaa ja aikaa.

Sparraamo selkeyttää ideat palveluiksi

Sparraamossa selkeytät asiakastarpeen ja kehität hyödyllisen palvelun

Sparraamo on työpajamuotoinen, valmentava sukellus palveluusi, jonka avulla jäsennät ajatuksesi ja puristat ideasi asiakasta kiinnostavaksi palveluksi jopa puolessa päivässä.

Samaistutko tilanteeseen?

  • Et tiedä mistä aloittaa tai miten aloitat.

  • Haluat tietää miltä palvelu näyttää ulkopuolisen silmin.

  • Et ole varma onko palvelu riittävän selkeä, jotta se ymmärretään oikein.

  • Olet kiinnostunut kuulemaan löytyykö selkeitä ostamisen esteitä.

  • Et oikein tiedä mikä ongelma on tai osaa jäsentää sitä. Kaipaat ulkopuolista näkemystä ja palautetta.

 

Jos vastasit yhteenkään yllä olevista kysymyksistä kyllä, niin Sparraamo voi olla ratkaisu ongelmaasi.

Kenelle Sparraamo sopii?

Sparraamo on tarkoitettu yrittäjille, asiantuntijoille ja tuotevastuullisille, jotka haluavat saada selkeän kuvan palvelunsa ytimestä, kohderyhmästä ja seuraavat askeleet jatkokehitykselle.

 

Sparraamon työkieli on suomi, murteet huomioiden.

Mitä saat Sparraamosta?

  • Ideoiden selkeytys nopeuttaa etenemistä ja antaa paremmat lähtökohdat varsinaiselle toteutukselle.

  • Ymmärrät paremmin palvelusi hyödyt asiakkaan näkökulmasta ja kuka sitä voisi käyttää.

  • Löydät uuden näkökulman ja saat oivalluksia, jotka auttavat sinua eteenpäin.

  • Pääset kiinni ongelmasi juurisyihin.

Sparraamon hinta

Sparraamon saat hintaan 1 950 € + alv. Sinun aikaa se ottaa maksimissaan vain puoli päivää. 

 

Hintaan sisältyy tarvittaessa matkat, mikäli perille pääse julkisilla, eikä edellytä yöpymistä. 

Sparraamo voidaan toteuttaa myös etänä.

Tyytyväisyystakuu

Mikäli et ole tyytyväinen lopputulokseen, emme myöskään näe tarpeelliseksi veloittaa turhasta. Palveluihimme sisältyy reilu tyytyväisyystakuumme >

Sparraamo

Sparraamossa saadaan ideat syntymään, selkeytymään ja jäsennettyä ne toteutuskelpoisiksi uusiksi palvelulähdöiksi.

1 950 €

Kiinnostuitko?
 

Varaa maksuton 30 min alkukartoitus.

Innovaatisetelillä hankit meiltä osaamista

Jos sinulla on uusi tuote- tai palveluidea ja tunnistat sille potentiaalia kansainvälisessä markkinassa, niin voit saada avustusta sen kehittämiseen tarvittavaan työhön. Sillä voit ostaa osaamista ja tietoa mitä sinulta ei löydy.

 

Innovaatioseteli

4 500 euroa

Hakemuksen käsittelee ja myöntää Business Finland.

 

Innovaatioseteli käy asiantuntijapalveluihimme kuten idean konseptointiin, kokeiluun,  kehittämiseen ja tuotteistamiseen.

Asiakasymmärryksellä asiakastarve palveluideaksi, konseptiksi ja ratkaisuksi

Ongelman tai tarpeen tunnistaminen on kaiken palvelukehityksen lähtökohta. Palvelumuotoilun menetelmät, joista esimerkkinä alla kuvattu tuplatimanttimalli, ovat hyviä käytäntöjä systemaattiseen palvelukehitykseen.

 

Asiakasymmärryksen kautta löydetään todelliset ratkaisunarvoiset ongelmat, jonka jälkeen määritetään tarkalleen mitkä niistä halutaan ratkaista. Priorisoinnin jälkeen kehitetään ratkaisumalleja siitä miten ongelma on ratkaistavissa. Mallien pohjalta tehdään tarvittavat kokeilut iteroiden ja myös oletettuja käyttäjiä tai asiakkaita osallistaen. Näin saadaan todellista tietoa kehityksen tueksi ja päästään etenemään monia perinteisiä palvelukehitysmalleja nopeammin.

Tämä taas tarkoittaa selvää rahansäästöä ja lyhempää aikaa saada palvelu markkinaan.

 

Palvelumuotoilun tuplatimantti malli - Jkaksi Oy / j2

Palvelukonseptointi - Palvelukehitys - Asiakasymmärrys - Palvelumuotoilu

Mikä tekee palvelusta myyvän ja halutun?

Hyvän palvelun tunnistaa usein siitä, että se tuottaa käyttäjälleen arvoa. Se helpottaa jollain tavoin käyttäjän arkea ja muuttaa käyttötottumuksiamme aiempaa helpommaksi. Se voi myös kohentaa käyttäjän sosiaalista arvoa yhteisössä. Usein palvelu vastaa myös arvomaailmaltaan käyttäjän arvostamia arvoja. 

Oleellisinta on tunnistaa palveluidean arvo asiakkaalle. Seuraavaksi millaiset kasvun edellytykset palvelulle on olemassa ja mitä pitää tapahtua tai toteutua, jotta kasvu ylipäätään on mahdollista.

 

Yksi tapa todentaa idean elinkelpoisuus ja asiakasta kiinnostavuus on nopea kokeilu, eli MVP -testillä (Minimum Viable Product). Arvon todentaminen voidaan tehdä pienin kokeiluin ja esimerkiksi osallistamalla asiakas palveluidean kehitykseen. Tämä kannattaa tehdä ennen kuin aletaan investoimaan enempää palvelukehitykseen tai palvelun varsinaiseen lanseeraamiseen ja tuotantoon. 

 

Ongelman, asiakastarpeen ja asiakasarvon todennettua, on ratkaisun kehittäminen paljon helpompaa.

 

Näiden kysymysten avulla vahvistat palveluideasi elinkelposuutta

  • Onko asiakastarve todennettu ja todellinen? Vai onko tarve kuvitteellinen?​

  • Kuka hyötyy? Oma innostus ja todellinen hyöty voi joskus sotkeutua. Tunnista ajoissa kumpaa se on.​

  • Tuoko palveluideasi asiakkaalle mitään lisäarvoa? Asioiden lisääminen on helppoa. Lisäarvon luominen on suurempi haaste. Millä tavoin tarjoat uutta ja mitattavaa lisäarvoa asiakkaalle?​

  • Onko olemassa helpompi toteutustapa? Usein ratkaisut ovat yksinkertaisia. Ongelmat kuvitellaan suuremmiksi kuin ne todellisuudessa ovat. Ylireagointi tulee usein kalliiksi.​

  • Muutatko käytösmalleja tai käyttötottumuksia? Jos mikään ei muutu, niin teetkö vain jostain kopion ja jonka ainoa kilpailutekijä on hinta.

Hyvä palveluidea on puoliksi valmis. Anna meidän selkeyttää ajatuksenne aina toimivaan palvelukonseptiin ja tulokseen saakka.

Palvelukonseptointi - Idea palveluksi - Palvelukehitys - Jkaksi Oy / j2

Miten eteenpäin?

1. Ota yhteyttä

Sovitaan etätapaaminen tarpeenne kuulemiselle.

2. Yhteistyöehdotus

Esittelemme yhteistyöehdotuksen ja katsotaan vastaako se tarvetta.

3. Aletaan hommiin

Sovitaan käytännön askeleet ja lähdetään liikkeelle.

bottom of page