Etsi sivustolta
9 results found with an empty search
- Tuotteistuskoulutus ja valmennus | Jkaksi Oy
Jkaksi koulutukset Aiheina tuotteistaminen, asiakaspolku sekä asiakaskokemus Tilaa koulutus Käytännönläheistä valmennusta rennolla otteella Koulututamme ja valmennamme yrityksiä, yhteisöjä sekä elinkeinokehittämisen toimijoita, jotka tarjoavat palveluitaan mikro- ja pk-yrityksille. Toimialalla ei ole merkitystä, vaan se mitä tavoitellaan. Eli niillä halutuilla tuloksilla. Koulutukset perustuvat käytännön kokemuksiin, joita täydennetään esimerkeillä maailmalta sekä yleisesti hyväksi havaituilla opeilla. Koulutustemme aiheina ovat tuotteistaminen, asiakaspolku, asiakaskokemuksen kehittäminen sekä verkkokauppa. Tavoitteena kaikilla näillä on oivalluttaa kuulija keinoihin, joilla lisätä myyntiä ja helpottaa asiakkaan ostamista. Tilaa koulutus Sparraamo selkeyttää ideat palveluiksi Ryhmävalmennukset ja koulutukset Hinnoittelumallimme on selkeä, eikä sisällä piilokustannuksia. Osallistujamäärä ei vaikuta hintaan ja se sisältää kaikki meidän puolen kulut, myös ne matkakulut. Yli 200 km päässä Tampereelta pidettävien koulutusten hintoihin lisätään 10%. Keynote on oiva startti niin kehityspäivään kuin osaksi aamu- tai iltapäiväkahveja. Parituntisella saadan jo hyvä sukellus aiheeseen ja ajatuksia liikkeelle. Puolen päivän koulutus mahdollistaa jo käytännön tekemistä ja liikettä kehittämiseen. Kaikki koulutuksemme ovat suomenkielisiä ja voidaan pitää paikanpäällä tai etänä. Paikanpäällä pidettäviin koulutuksiin meiltä löytyy tila Lempäälästä, tai vaihtoehtoisesti ne voidaan pitää teidän omissa tiloissanne. Keynote Max. 45 min 690 € Parituntinen Max. 2h koulutus 990 € Puolipäivä Max. 3h valmennus 1 590 € Linkkejä artikkeleihin pitämistämme koulutuksista ja valmennuksista: Tuotteistamiskoulutus - O mistajanvaihdosmarkkinat > Sparraamo selkeyttää ideat palveluiksi Henkilökohtainen valmennus Ideat jalostuvat ja uudet kulmat toimintaan löytyy helpommin, kun on joku kenen kanssa pallotella ajatuksia ja saada ulkopuolisen näkemystä tekemiseen. Meiltä saat henkilökohtaista valmennusta ja sparrausta niin uuden idean edistämiseen, tuotteistamiseen kuin oman liiketoiminnan yleiseen kehittämiseenkin. Henkilökohtaisen valmennuksen aiheita voi olla muun muassa tuottaistaminen, uuden palveluidean kehittäminen, kaupallistaminen, myynnin kehitys tai nettisivujen kehittäminen myyvemmäksi. Henkilökohtaista coachingia on mahdollista saada kolmessa eri aikataulussa, oman tilanteesi mukaan. Jos haluat kuulla lisää tai sopia toisenlaisesta valmennuskokonaisuudesta, ota yhteyttä ja jutellaan lisää. Business Sparraus on yksi 1,5 tunnin ajatuksia kirkastava ja uusia kulmia avaavaa tapaaminen valitsemastasi aiheesta etänä tai kasvotusten. Kasvu 3kk on nopea, kvartaalin mittainen sukellus yhteen tai useampaan aiheeseen. Tämä sisältää kolme 1,5 tunnin tapaamista etänä tai kasvotusten. Kasvu 6kk on sinulle, joka haluat pidempikestoista tukea tekemiseen. Valmennuksessa voidaan keskittyä yhteen aiheeseen, tai edetä palvelun ja tarpeen kehittyessä useampaan. Valmennus koostuu kuudesta 1,5 tunnin tapaamisesta etänä tai kasvotusten. Teemme myös tutkintoihin ja opintoihin liittyvää mentorointia ja Jari rantalan löydät esimerkiksi Opineon mentoripankista. Hinnoittelumallimme on selkeä, eikä sisällä piilokustannuksia. Valmennus voidaan pitää kasvotusten tai etänä. Hinta sisältää kaikki meidän puolen kulut, myös ne matkakulut. Yli 200 km päässä Tampereelta pidettävien koulutusten hintoihin lisätään 10%. Business sparraus 90 min tehovalmennus valitsemastasi aiheesta 189 € Kasvu 3kk 3kk henkilökohtainen valmennus 575 € Kasvu 6kk 6kk henkilökohtainen valmennus 875 € Kokemuksia Jari Rantalan mentoroinnista voit lukea linkin takaa She's Got This - mentorointihanke Päädyin kysymään Jaria mentoriksi, koska halusin jonkun lähellä Lempäälässä toimivan yrittäjän, ja Jari tuli ensimmäisenä mieleen – todennäköisesti siksi, että hänen tietynlainen "no bullshit" -suoruutensa oli tehnyt minuun jossain kohtaa vaikutuksen. Paula Erkintalo - TellWell translations
- Palvelun tuotteistaminen poistaa oston esteet | Jkaksi Oy
Tuotteistaminen poistaa oston esteet Ymmärtääkö ja kiinnostuuko asiakas siitä mitä tarjoat? Onko se helppo ostaa? Tuotteista palvelusi j2 Tuotteistamo on ratkaisu palvelun tuotteistusongelmiin Tutustu tuotteistuspalveluihimme > Tuotteistus tuo myyntiin kannattavuutta Yleinen myytti on, että hyvä tuote tai palvelu myy itse itsensä. Ikävä kyllä se ei pidä paikkaansa kuin erittäin harvoissa tapauksissa. Tässä kohtaa tuotteistaminen tulee apuun. Hyvä palvelu on kaiken ydin. Tämän lisäksi asiakkaan pitää myös ymmärtää mitä on ostamassa ja miten se ratkaisee hänen tarpeen. Tehdä jostain hieman epäselvästä kristallin kirkasta. Tuotteistaminen helpottaa asiakkaasi ostamista ja saa myynnin kulkemaan. Samalla se tekee myytävästä helposti löydettävän ja säästät merkittävästi myös asiakashankintakuluissa. j2 Tuotteistamo on palvelumme, joka paketoi palvelusi ennen kaikkea myyväksi, asiakkaan ymmärtämään muotoon ja asiakastarvetta vastaavaksi. Palvelun tuotteistus Tuotteistamo tuotteistaa palvelun helpoksi ostaa ja myydä j2 Tuotteistamon palvelut Palveluiden tuotteistaminen ja valmennus: Yhden palvelun tuotteistus Helppo tapa lähteä liikkeelle. Soveltuu esimerkiksi kärkipalvelun tuotteistamiseen. 4 950 € Lue lisää Tuotevalikoiman päivittäminen Palvelukatalogin läpikäynti useammalle kuin yhdelle tuotteelle tai palvelulle. 3 000 - 6 000 € Lue lisää Yksilö- ja ryhmävalmennus Tehokas koulutus rennossa hengessä ja tiukasti asiassa. esim. 950 € / puolipäivää Lue lisää Myös yksilöllisesti rakennetut tai laajemmat kokonaisuudet onnistuu. Ota yhteyttä ja tehdään sinulle sopiva kokonaisuus. Kaikki sivustolla esitetyt hinnat ovat alv.0% hintoja. Tuotteistamalla helpotat asiakkaan ostamista Tuotteistamisen tehtävänä on saada jostain epämääräisestä ymmärrettävää ja selkeää. Tuotteistaminen voidaan jakaa kahteen osaan. Mitä tapahtuu ennen ostoa (lupausvaihe) ja mitä sen jälkeen (lunastusvaihe). Lupausvaihe vastaa: minkä asiakkaan ongelman ratkaiset mitä palvelusi sisältää ja mitä se ei sisällä mikä on asiakaslupauksesi mitä se maksaa miten sen voi ostaa Käytännössä lupausvaiheessa keskitytään markkinoinnin ja myynnin kannalta oleellisiin asioihin. Kun nämä on kunnossa ostamiselle ei ole esteitä ja tuotteistus toimii. Palvelun tuotteistaminen Tuotteistaminen - miksi, mitä ja miten? Tuotteistaminen tarkoittaa yksinkertaisesti tapaa muuttaa osaaminen, palvelu tai tuote selkeäksi ja arvokkaaksi kokonaisuudeksi, joka saa asiakkaat ostamaan. Tuotteistamalla voit välttää monia ongelmia, jotka liittyvät tuotteistamattomaan palveluun, kuten: Ylimääräinen työ - Kun palvelusi ei ole selkeästi määritelty, joudut tekemään enemmän työtä myynnissä, toimituksessa ja ylläpidossa. Jokainen asiakasprojekti voi vaatia erilaista sopimusta, hinnoittelua, aikataulua ja laatua, mikä lisää työmäärääsi ja kustannuksiasi. Epävarmuus ja tyytymättömyys - Kun asiakkaasi eivät tiedä, mitä palvelusi sisältää, mitä se maksaa ja mitä hyötyä siitä on, he voivat olla epävarmoja ja tyytymättömiä palveluusi ja yritykseesi. Tämä voi heikentää asiakassuhdettasi ja vähentää asiakasuskollisuutta. Markkinointi- ja myyntivaikeudet - Kun palvelusi ei ole houkutteleva, selkeä ja erottuva, se on vaikea markkinoida ja myydä. Et pysty vakuuttamaan asiakkaitasi palvelusi arvosta ja eduista, etkä erottumaan kilpailijoistasi. Hallinta- ja kehitysongelmat - Kun palvelusi ei ole vakioitu, paketoitu ja yksinkertaistettu, se on vaikea hallinnoida ja kehittää. Et pysty seuraamaan, arvioimaan ja parantamaan palvelusi laatua, tehokkuutta ja kannattavuutta. Tuotteistaminen on siis tärkeää sekä sinulle että asiakkaillesi. Tuotteistamalla voit luoda parempia palveluita, jotka tuovat sinulle enemmän tyytyväisiä asiakkaita. Tuotteistettava voi olla mitä tahansa, mikä tuo lisäarvoa asiakkaille. Se voi olla esimerkiksi tiettyä osaamista, fyysinen tuote tai palvelu, joka ratkaisee asiakkaan ongelman. Tuotteistaminen voi tarkoittaa myös tuotteen tai palvelun standardointia, paketointia tai yksinkertaistamista. Tuotteistamisen avulla yritys voi siis erottautua paremmin markkinoilla, luoda uskollisia asiakkaita ja kasvattaa liikevaihtoaan. Tämä luo arvoa, niin asiakkaille kuin yritykselle itselleenkin. Mitä hyötyä tuotteistamisesta on? Miten tuotteistetaan? Vinkkejä ja oppeja tuotteistamiseen: Asiakas ostaa aina arvoa Varmista palvelusi tuottama arvo asiakkaalle ja nimenomaan asiakkaan näkökulmasta. Se kun voi olla eri kuin oma näkökulmasi asiaan. Mistä asiakasarvo muodostuu? Myynnistä ja myynnin kehittämisestä puhuttaessa painotetaan usein asiakkaan saamaa arvoa. Sitä mitä arvoa tarjottu palvelu asiakkaalle... Hinnoittelussa hinta-ankkuri on avainasemassa Oikeanlaisella tuotteistuksella ja hinta-ankkuroinnilla pystyt ohjaamaan asiakkaan ajattelua hinnoistasi. 1 2 3 4 5 Tarkoin mietitty asiakaspolku johdattaa helppoon ostoon Asiakkaan ostopolku - Lupausvaihe sisältää runsaasti asioita mihin osaava tuotteistaminen vaikuttaa niin, että kauppa käy. Palvelun tuotteistusta palvelumuotoilun keinoin Kokemuksemme mukaan palvelun tuotteistaminen, kuten palvelumuotoilukin lähtee asiakastarpeesta ja tarpeen tunnistamisesta. Liikkeelle lähdetään asiakkaan ongelman, palvelun hyötyjen, oikean kohderyhmän ja oston esteiden selvittämisestä. Tavoitteena on poistaa myynnin kitka. Hyvä tuotteistus on kuin voiteluaine asiakkaasi ja palvelun välillä. Tuotteistaminen yksinkertaistaa ja tekee palvelusta monistettavan Tuotteistaminen helpottaa myyntiäsi, toimittamista kuin ylläpitoakin. Tuotteistamisen avulla on mahdollista välttyä katteet syövältä asiakaskohtaiselta räätälöinniltä. Turha räätälöinti tekee ostamisesta monimutkaista ja toimittamisesta kallista. Tuotteistamalla saat asiakkaan nopeasti ymmärtämään ratkaisun hyödyt ja ostamaan aiempaa varmemmin. Hyvä tuotteistus myös kertoo miten ostos on tehty asiakkaalle mahdollisimman riskittömäksi ja helpoksi. Myynnin vai tuotteistuksen ongelma? Aina vika ei ole itse palvelussa tai sen myynnissä. Syy voi olla hyvin pieni tuotteistukseen liittyvä ja helpostikin korjattavissa. Usein tuotteistuksen puute näkyy juuri myynnin ongelmana. Onkin tärkeä tunnistaa hyvissä ajoin, onko vika myynnin, vai sittenkin tuotteistuksen? Tunnista tuotteistusongelman tunnusmerkit Myyt useimmiten suurilla alennuksilla. Hinnan kertominen tuottaa vaikeuksia. Tarjousten työstäminen vie paljon aikaa. Myynnin ja markkinnoinnin kohdentaminen on haasteellista. Tuntuu ettei palveluasi näe kukaan tai se ymmärretään väärin. Asiakas ei uskalla tai osaa ostaa. Mietit mitä voit luvata asiakkaalle. Reklamaatiot lisääntyy. Yhden palvelun tuotteistus Tuotteistamme yksittäisen tuotteen tai palvelun myyväksi jopa 2 viikossa Puuttuuko sinulta selkeä kärkipalvelu minkä avulla herätät helposti asiakkaasi kiinnostuksen? Vai onko palvelusi hyödyt tai arvo asiakkaalle hieman hämärän peitossa? Eikö asiakas osaa päättää ostaako vai ei? Kokemuksemme mukaan useimmiten on niin, että teknisen asiantuntijan- tai insinöörikieli ei saa ihanneasiakasta ostamaan. Saatat tavoitella väärää ja liian laajaa asiakaskohderyhmää, tai oikeaa asiakaskohderyhmää ei ole vielä tunnistettu. Tässä kohtaa me osaamme asiantuntijoina auttaa löytämään oikean asiakaskohderyhmän ja saavuttamaan yhteisen asiakasta puhuttelevan kielen. Löydämme myyntiä kiihdyttävän ja asiakastasi puhuttelevan hyötykulman ja teroitamme sen. Saamme asiakkaasi kiinnostuksen heräämään ja erotut eduksesi kilpailjoista. Varmistamme, että asiakkaalla on helppo matka ostopäätökseen ja se päätös tapahtuu helpommin. Lopputuloksena on esimerkiksi yrityksesi sisäänheittopalvelu, mikä saa asiakkaasi tekemään sen tärkeän ja helpon ensioston. Tuotteistamisen avulla saavutat asiakasluottamuksen ja asiakkaasi on helppo jatkaa ostamista. Hyvän kokemuksen ansiosta asiakas kertoo palvelustasi pelkkää hyvää myös muille. Sisältö lyhyesti: 2 viikon tuotteistusprojekti mikä sisältää puolen päivän työpajan Tunnistamme ihanne asiakkaasi ja keinot kiinnostuksen herättämiseen Tuotteistamme yhdessä, minkä avulla pääset helposti kasvattamaan yrityksesi tuotteen tai palvelun myyntiä ja parantamaan myyntikatetta Tuotteistuspaketin hinta 4 950 € +alv. sisältäen tarvittaessa myös matkat, mikäli perille pääsee julkisilla, eikä edellytä yöpymistä. Voidaan toteuttaa myös etänä. Palveluihimme sisältyy reilu tyytyväisyystakuumme > Sopii hyvin: Yrittäjille Asiantuntijoille Tuotevastuullisille Hyödyt: Saat helposti myytävän palvelun Opit tuotteistuksen niksit Selvität missä on vahvuutesi ja heikkoutesi Tuotteistamalla lisäät myyntiä ja myyntikatetta Kiinnostuitko? Varaa maksuton 30 min alkukartoitus. Sovi tapaaminen Yhden palvelun tuotteistus Palvelukokonaisuuden tuotteistaminen Tuotevalikoiman päivittäminen Selkeä ja strategiaasi tukeva tuotevalikoima on myynnin kulmakivi Jos et osaa nimetä selkeää kärkituotettasi tai tiedä miten eri palvelut tukevat strategiaa, on aika tehdä tuotevalikoiman päivitys. Selkeä kuva tuotevalikoimasta auttaa sinua päätöksenteossa ja karsii turhat rönsyilyt. Selkeä valikoima on myös asiakkaalle helpompi ymmärtää, mikä taas helpottaa palveluiden myyntiä. Yksinkertainen tuote- tai palveluvalikoima kannattaa myös taloudellisesti. Toimitukset ja ylläpitäminen on paljon edullisempaa. Tuotevalikoiman päivittämisprojektissa läpikäydään tuote- tai palveluvalikoimasi. Näkemyksellinen suunnitelmamme antaa hyvän pohjan myös palvelukehitykselle. Läpikäynnin lopputuloksena saat selkeän kuvan kokonaisuudesta ja tiedät mihin kannattaa panostaa ja mitä poistaa. Sisältö lyhyesti: Ehdotus uudesta tuotevalikoimastasi ja kehityssuunnitelma Kolme lyhyempää tai kaksi puolen päivän katselmointia Tuloksia jopa viikossa Tuotevalikoiman päivityksen hinta on riippuvainen tuotevalikoiman nykyisestä laajuudesta. Tyypillisesti hinta on noin 3 000 - 6 000 € +alv. välillä. Paketti sisältää tarvittaessa matkat, mikäli perille pääsee julkisilla, eikä edellytä yöpymistä. Voidaan toteuttaa myös etänä. Palveluihimme sisältyy reilu tyytyväisyystakuumme > Sopii hyvin: Yritykselle joka haluaa selkeyttää omaa palvelurakennettaan Hyödyt: Asiakkaallesi helpompi ostaa ja ymmärtää palvelukokonaisuuden hyödyt Opit tuotteistuksen niksit Selvität samalla missä on vahvuutesi ja heikkoutesi Maksimoit myyntisi potentiaalin Päivitys kannattaa taloudellisesti, kun toimittaminen ja ylläpito yksinkertaistuu Kiinnostuitko? Sovi maksuton 30 min alkukartoitus. Sovi aika Tuotteistaminen valmennus ja koulutus Tuotteistaminen - Yksilö- ja ryhmävalmennus Tuotteistaminen ei sinällään ole rakettitiedettä. Pitää vaan tietää mitä tekee ja mihin asioihin on syytä keskittyä. Asiakas on hyvä olla tekemisen keskiössä, sillä hän palveluasi vertailee, tekee ostopäätöksen ja käyttää. Valmennamme yksilöitä ja ryhmiä tuotteistamaan itsenäisesti ja huomioimaan asiakkaan näkökulmat palveluita tuotteistaessa. Saat riittävät lähtökohdat asiakaslähtöiseen tuotteistamiseen, missä palvelusi voi todella loistaa kiihtyvässä kilpailussa. Voimme tulla esimerkiksi tyky tai tyhy -päiville valmentamaan. Valmennuksen esimerkkihinta 950 € +alv./ puolipäivää. Paketti sisältää tarvittaessa matkat, mikäli perille pääsee julkisilla, eikä edellytä yöpymistä. Voidaan toteuttaa myös etänä. Palveluihimme sisältyy reilu tyytyväisyystakuumme > Tehdään juuri sinulle sopiva valmennuspaketti. Sopii hyvin: Yrittäjille Asiantuntijoille Tuotevastuullisille Hyödyt: Opit tuotteistuksen niksit Omaksut mitä tuotteistamisessa on tärkeää huomioida Osaat nähdä palvelusi paljon aiempaa paremmin ja asiakkaasi näkökulmasta ajatellen Kiinnostuitko? Teemme maksuttoman 30 min alkukartoituksen. Katso aika Kaikilla palveluillamme on tyytyväisyystakuu Mikäli et ole tyytyväinen lopputulokseen, emme katso laskua aiheelliseksi. Ainoa edellytyksemme on reilu avoimuus ja oikeus hyödyntää palautettasi kehitykseemme. Lupaamme välittömästi ja avoimesti kertoa, mikäli emme näe työllämme molemminpuolista hyötyä. Tämän teemme jo maksuttomassa 30 min alkukartoituksessa. Ota yhteyttä ja kysy lisää > Tuotteistaminen jkaksi tyytyväisyystakuu Miten eteenpäin? 1. Ota yhteyttä Sovitaan etätapaaminen tarpeenne kuulemiselle. 2. Yhteistyöehdotus Esittelemme yhteistyöehdotuksen ja katsotaan vastaako se tarvetta. 3. Aletaan hommiin Sovitaan käytännön askeleet ja lähdetään liikkeelle. Ota yhteyttä
- Tuotteistaminen | Myyntiä helpottavaa tuotteistusta | Tampere
Parempien palveluiden asialla Parempien palveluiden asialla Parempien palveluiden asialla Oivallutamme parempien palveluiden tekemiseen ja koko asiakaspolun kattavaan asiakaskokemukseen Sovi tapaaminen Kumppanisi parempiin tuloksiin Palvelut Hyvin tuotteistettu palvelu on asiakkaan helpompi ostaa ja se tuottaa paremman asiakaskokemuksen. Samalla teet palvelustasi erottuvan ja paremmin asiakastarpeeseen vastaavan. Tämä taas on puhdasta kilpailuetua. Jkaksi Oy on palveluiden tuotteistuksen ja kaupallistamisen erikoisosaaja. Asiakasnäkökulman huomiova lähestymisemme on hyvin käytännönläheinen ja kattaa koko asiakaspolun. Teemme työtä täydellä sydämellä ja se mikä luvataan, se myös pidetään. Palveluiden tuotteistaminen Paketoidaanko palvelusi helposti ostettavaksi? Lue lisää Asiakaskokemuksen kehittäminen Laitetaanko asiakaspolkusi kuntoon? Lue lisää Koulutus ja valmennus Etsitkö herättävää puheenvuoroa tai koulutusta? Lue lisää Kaikilla palveluillamme on reilu tyytyväisyystakuumme > Jari has excellent attitude and approach to understand customer needs and find solutions to improve end-customer experience and help retailers to create capabilities to serve their end-customers in more efficient ways. Ari Ovaskainen | Ovaskainen Consulting Oy Kääritäänkö hihat? Ota yhteyttä tai sovi tapaaminen 30 min tapaaminen on helppo tapa tutustua ja hyvä tapa varmistaa, että juuri meidän osaamisemme hyödyttää sinua, tiimiäsi ja yritystäsi. Sovi tapaaminen Jari Rantala +358 50 351 8222 jari.rantala@jkaksi.fi Ota yhteyttä Lue ajatuksistamme blogista Myytkö kuitenkin liian halvalla? Asiakas ostaa aina arvoa Mikä on väärää yrittämistä? 1 2 3 4 5 Siirry blogeihin Jkaksi 050 351 8222 info@jkaksi.fi Yhteydenottopyyntö Etunimi Sukunimi Sähköposti Puhelin Yritys Viesti Tilaan Jkaksi uutiskirjeen sähköpostiini. Käyttöehdot ja tietosuojaseloste Lähetä Kiitos yhteydenotosta!
- Tuotteistus ja palvelukehitys esimerkit | Jkaksi Oy
Esimerkit palvelu- ja työtapojen kehityksestä Menestyminen syntyy halusta tulla paremmaksi Palvelukehitys ei tunne toimialarajoja Palveluita kehitettäessä eri toimialojen ymmärtäminen on valtti, jonka avulla saadaan tuloksia niin asiakkaille kuin työntekijöille. Usein muutos tulee juuri oman toimialan ulkopuolelta. Omaa toimintaa kehitettäessä onkin hyvä ymmärtää muutosta ajavat tekijät sekä eri toimialojen parhaat käytännöt. Oli kyse sitten uuden palvelun tuotteistamisesta tai jo olemassa olevan palvelun kehittämisestä. Meillä on tästä monia hyviä kokemuksia, hyvinkin erilaisista toimintaympäristöistä. Alla muutamia esimerkkejä erilaisista asiakastöistä joissa olemme olleet mukana. Jos haluat kuulla lisää, ota yhteyttä ja sovitaan tapaaminen! Palvelumme Viestintä- ja työtapakartoitus Usean toimipisteen palveluyrityksellä oli tarve selvittää millä tavoin asiakkaat haluavat olla heihin yhteydessä, sekä miten nykyinen viestintäkulttuuri vastaa tarpeita. Selvitys tehtiin laajana viestintä- ja työtapakartoituksena, haastattelemalla ja havainnoimalla henkilöstöä sekä asiakkaita prosessin eri osissa. Lopputuloksena asiakas sai kuvauksen siitä miten asiakkaita voidaan palvella parhaiten ja miten sisäisiä prosesseja voidaan kehittää vastaamaan tarvetta. Samalla saatiin tukku muita toiminnankehitysideoita, joista monet vietiin eri vaiheissa myös käytäntöön. Myymälähenkilöstön työtapojen digitalisointi Kosmetiikka-alan alan kauppaketju halusi selvittää, miten mobiililaitteiden käyttö helpottaisi myymälähenkilökunnan arkea ja miten sen vaikuttaisi asiakaskokemukseen. Päädyttiin tekemään tutkimus, jossa selvitettiin erilaisten laitemallien käyttökelpoisuus ja vaikutukset toimintamallehin. Lopputuloksena saatiin paljon uutta tietoa ja myyjien käytäntöjä tukeva toimintamalli, joka vietiin osaksi kaupan arkea. Autokauppaketjun digimahdollisuuksien selvitys ja käytäntöön vienti Kauppaketju halusi selvittää, miten autoilijan arkea voidaan helpottaa digitalisoimalla palveluita ja samalla automatisoida autohuollon asiointia. Palveluvaihtoehtojen kartoituksen ja asiakastutkimuksen pohjalta löydettiin kokeiltavat aihiot. Priorisointien jälleen testattavaksi valittiin palvelu, jonka avulla voidaan ennakoida auton huoltotarpeet ja parantaa huollon oikea-aikaisuutta. Lopputuloksena autohuolto pystyi automatisoimaan prosesseja ja poistamaan turhia ajanvarauksen vaiheita. Ajoneuvon omistajan kannalta asiakastyytyväisyys koheni ja tunne huolenpidosta kasvoi. Loimme myös pohjan muille ajoneuvon huolenpitoa ja matkailua helpottaville lisäarvopalveluille. Kiinnostuitko? Tarjoamme maksuttoman 30 min alkukartoituksen. Ota yhteyttä
- Asiakaskokemus | Asiakaspolku | Jkaksi Oy
Hyvä asiakaskokemus muodostuu asiakaspolulla Tiedätkö miten palvelusi näyttäytyy asiakkaalle? Kartoita asiakaskokemus j2 Tarkastamo on ratkaisu palvelusi asiakaskokemuksen auditointiin ja kehitykseen Tutustu asiakaskokemuksen auditointiin > Asiakaskokemus yrityksesi kilpailuvaltiksi Hyvä asiakaskokemus on nyt ja tulevaisuudessa yrityksesi paras kilpailutekijä. Siihen kannattaa panostaa. Onnistunut asiakaskokemus on monen tekijän summa, jossa koko asiakaspolun hahmottamisella on suuri merkitys. On hyvä huomata, että asiakaspolku alkaa jo ennen itse ostotapahtumaa. Heti siitä hetkestä kun yrityksesi tulee asiakkaan tietoisuuteen. Asiakkaan polku muodostuukin kaikista niistä kosketuspisteistä, joissa voit vaikuttaa asiakkaaseen. Se voi olla niin digitaalinen, fyysinen tai mielikuvallinen. j2 Tarkastamo on palvelumme, jolla saat suorasanaisen kuvan palvelusi asiakaspolusta ja sen tuottamasta asiakaskokemuksesta. Samalla saat nipun ajatuksia sen parantamiseksi. Hyvä kokonaiskuva auttaa keskittymään olennaiseen, säästäen aikaa, vaivaa ja rahaa. Tutustu palveluun Tarkastamo kartoittaa palvelun asiakaskokemuksen Tunnista asiakaspolkusi toimivuus ja varmista hyvä asiakaskokemus Tarkastamo on kartoituspalvelu, joka tunnistaa palvelusi hyvät ja huonot kohdat kuten asiakas ne näkee. Saat näkymän koko asiakaspolkuun ja pääset kiinni kehityskohteisiin, myös eri asiointikanavien välillä. Hyvästäkin saa paremman kun tietää mitä tekee. Samaistutko tilanteeseen? Kiinnostusta löytyy, mutta ei asiakkaita. Asiakkaat tuntuu valuvan kilpailijalle. Valituksia ei tule, mutta myynti laskee. Reklamaatioiden, hyvitysten tai palautusten määrä kasvaa. Hyvätkin tarjoukset sivuutetaan. Jos vastasit yhteenkään yllä olevista kysymyksistä kyllä, niin Tarkastamo on hyvä askel kohti ratkaisua. Kenelle Tarkastamo sopii? Tarkastamo on tarkoitettu yrittäjille, asiantuntijoille ja tuotevastuullisille, jotka haluavat saada selville palvelu- tai asiakaspolkunsa toimivuuden. Tarkastamossa keskitytään vain yhteen palveluun kerrallaan, joten homma pysyy tehokkaana. Tarkastamon työkieli on suomi, murteet huomioiden. Mitä saat Tarkastamosta? Tunnistat palvelusi merkityksellisimmät kehityskohdat asiakaskokemuksen parantamiseksi. Tyytyväiset asiakkaat ostaa enemmän. Tutkitusti tyytyväinen ja nykyinen asiakkaasi ostaa lisää jopa 60-70% todennäköisyydellä, kun taas uudelle asiakkaalle kauppa toteutuu vain 5-20% myynnistä. Saat nykyisistä asiakkaistasi palvelusi suosittelijoita ja tehokkaita myyjiä. Uuden asiakkaan hankkiminen on 7 kertaa kalliimpaa kuin nykyisen säilyttäminen. Et käytä turhaan aikaasi asioiden arvailuun. Tarkastamoon tehty investointi maksaa itsensä nopeasti takaisin ajan säästönä ja parempana tavoitteiden toteutumisena. Tarkastamon hinta Kesto 2 viikkoa, sisältäen aloituspalaverin ja tulosten läpikäynnin. Sisältää kevyen asiakaspolun kartoituksen yhden palvelun osalta. Hinta tyypillisesti 2 000 - 4 000 € + alv. Hintaan sisältyy tarvittaessa matkat, mikäli perille pääsee julkisilla, eikä edellytä yöpymistä. Tarkastamo voidaan toteuttaa myös etänä. Tyytyväisyystakuu Mikäli et ole tyytyväinen Tarkastamon lopputulokseen, saat rahasi takaisin. Ainoa edellytyksemme on reilu avoimuus ja mahdollisuus käyttää palautettasi omaan kehittymiseemme. Tarkastamo Tarkastamo kartoittaa palvelusi hyvät ja huonot puolet asiakkaan näkökulmasta. Tunnistat merkityksellisimmät kehityskohdat. 2 000 - 4 000 € Kiinnostuitko? Tarjoamme ilmaisen 30 min alkukartoituksen. Ota yhteyttä Asiakaskokemuksen ydin on asiakasymmärrys Asiakasymmärrys auttaa määrittämään kilpailuedut ja asiakaslupauksen. Asiakaskokemus todentaa nämä. Palveluasi verrataan aina parhaaseen Kilpailijavertailu tapahtuu nopeasti ja sillä hetkellä kun palvelua tarvitaan. Ostopäätökseen vaikuttaa suosittelut ja muiden kokemukset. Asiakaskokemuksen merkitys korostuu juuri tässä. Verkossa pienikin voi näyttää suurelta Palveluita voidaan ostaa maailmanlaajuisesti, jolloin kilpailukenttä on globaali. Hyvä asiakaskokemus erottaa sinut kilpailijoista ja mahdollistaa pärjäämisen isojenkin toimijoiden keskellä. Asiakaspolku - 5 tärkeää vaihetta Kiinnostuksen herättäminen Ostopolun alussa asiakas ei välttämättä vielä tiedosta tarvetta tuotteellesi tai tunne yritystäsi. Asiakkaan kiinnostus pitää herättää tai oivalluttaa hänet tarpeeseen. 1. Tarpeen tunnistaminen Tarvittavan tiedon toimittaminen Asiakas on tunnistanut tarpeen tuotteelle ja etsii tietoa aiheeseen liittyen. Tässä vaiheessa kerätyt tiedot toimivat pohjana tuotteen valinnalle ja vertailulle. 2. Tiedonkeruu Erottautuminen ja erinomaisuus Asiakas on kerännyt tietoa jo sen verran, että on valinnut itselleen muutaman vaihtoehdon. Tässä vaiheessa vertaillaan eri tuotteita ja niiden toimittajia. 3. Vaihtoehtojen vertailu Ostokokemuksen varmistaminen Kun sopiva tuote ja toimittaja on löytynyt, asiakas on valmis tekemään ostoksen. Vaikka ostopäätös on jo tehty, tässä vaiheessa pitää vielä varmistaa oston sujuvuus. 4. Ostopäätös Asiakkaasta suosittelijaksi Ostopolun viimeisin vaiheisiin liittyy tuotteen käyttäminen, palaute ja suosittelut. Myös lisäostot kuuluvat tähän vaiheeseen. Kaikki se miten asiakas kokee oston maksutapahtuman jälkeen 5. Oston jälkeen Asiakaspolkusi toimivuus näkyy myynnissä Asiakaspolku kattaa kaiken sen, mikä mahtuu tarpeen tunnistamisen ja uudelleen ostoksille palaamisen väliin. Tiivistetysti voi sanoa sen olevan tapa havainnollistaa ja tarkastella asiakkaan matkaa ostoprosessissa. Tutkimusten mukaan joka kolmas asiakas on halukas vaihtamaan pitämästään brändistä toiseen jo yhden huonon asiakaskokemuksen jälkeen. Asiakaspolkuun ja sen kautta asiakaskok emukseen kannattaakin panostaa. Yksikin heikko lenkki asiakaspolulla voi viedä asiakkaasi kilpailijalle. Asiakaspolku sisältää kaikki ne kosketuspisteet, joissa asiakas on kontaktissa yrityksen kanssa. Alkaen hetkestä jolloin hän tunnistaa tarpeen. Nykypäivänä ostopolku alkaa useimmiten sosiaalisesta mediasta tai Googlesta. Sieltä päädytään yrityksen verkkosivuille tai verkkokauppaan, josta palataan vertailemaan muita vaihtoehtoja. Tässä kohtaa asiakasymmärrys nivoutuu osaksi asiakaspolkua. Jos tunnet asiakkaasi ja tiedät miten hänen huomio saadaan pysymään, olet jo askeleen pidemmällä kilpailijoitasi. Asiakasymmärryksen voidaankin sanoa olevan myyvän asiakaspolun rakentamisen keskiössä. Asiakaspolkuun ja asiakkaan liikkeiden tunnistamiseen kannattaakin käyttää hetki aikaa. Se maksaa helposti itsensä takaisin parempana asiakkaan sisällön kohdentamisena, oston esteiden poistamisena sekä lisääntyneenä myyntinä. Lue blogistamme lisää: Näin teet kilpailukykyisen asiakaspolun - 5 vaihetta > Hyvä asiakaskokemus tehdään koko asiakaspolun matkalla Mistä muodostuu hyvä asiakaskokemus? Millainen on hyvä asiakaskokemus? Miksi asiakaskokemusta mitataan? Miten asiakaskokemusta johdetaan? Vinkkejä ja oppeja asiakaskokemuksen kehittämiseen: Nordic Business Forum 2024 sai jälleen ajattelemaan Mitä Nordic Business Forumista jäi käteen ja mistä siellä puhuttiin.? 3 vinkkiä erottuvien palveluiden tekemiseen Oletko miettinyt, miten voit kehittää palveluitasi niin, että ne vastaavat asiakkaidesi tarpeita ja odotuksia? Tai miten voit luoda uusia... Näin teet kilpailukykyisen asiakaspolun - 5 vaihetta Asiakaspolku on prosessi, joka kuvaa asiakkaan matkaa yrityksesi kanssa. Tällä polulla voit luoda arvoa asiakkaillesi ja erottua... 1 2 3 4 Miten eteenpäin? 1. Ota yhteyttä Sovitaan etätapaaminen tarpeenne kuulemiselle. 2. Yhteistyöehdotus Esittelemme yhteistyöehdotuksen ja katsotaan vastaako se tarvetta. 3. Aletaan hommiin Sovitaan käytännön askeleet ja lähdetään liikkeelle. Ota yhteyttä
- Meistä | Jkaksi Oy
Kokemusta ja osaamista palvelusi menestykseen Vältä kallis kompurointi ja keskity olennaiseen Jkaksi on tuotteistuksen asiantuntija Jkaksi on palveluiden tuotteistuksen ja kaupallistamisen erikoisosaaja. Taustaltamme löytyy kymmenien vuosien kokemus erityisesti ICT-palveluiden kehittämisestä, aina uuden idean jalostamisesta kaupalliseen vientiin saakka. Kaiken tekemisen keskiössä on erityisen hyvä asiakaskokemus, sekä lean työkalujen tuoma ketteryys. Ota yhteyttä ja katsotaan miten voimme auttaa sinun yritystäsi kohti parempia tuloksia! Ota yhteyttä Kehittämisen ammattilainen pitkällä tuote- ja palvelukehityskokemuksella Lean on lähellä sydäntäni ja uskon hyviä tuloksia saatavan nopeillakin kokeiluilla. Taustaltani löytyy yli kahdenkymmenen vuoden kokemus ICT-alalta, joista yli viisitoista vuotta uusien palveluiden parista ja asiakaskokemuksen kehittämisessä. Vahvuuksiani on kyky kuunnella ja ymmärtää asiakasyrityksen liiketoiminnan tarpeita, sekä auttaa tehokkaampien toimintatapojen löytämisessä. Asiakaspalautteiden mukaan osaan kysyä juuri ne oikeat kysymykset. Ymmärrän teknologian tuomista hyödyistä ja osaan kertoa digitalisaatiosta niin, että hyödyt ymmärtää myös ilman diplomi-insinöörin koulutusta. Koulutustaustaltani löytyy BBA ja MBA tutkintojen lisäksi tuotekehittäjän erikoisammattitutkinto sekä erinäisiä muita palvelumuotoilun ja tuotekehityksen opintoja. Toimin tällä hetkellä myös Lempäälän Yrittäjien ja Lempäälän elinkeinopoliittisen yhteistyöryhmän puheenjohtajana. Kaiken ohella olen myös oldschool vaatteisiin ja moottoripyörävarusteita myyvän Ton-up St ore n verkkokauppias, joten osaamista löytyy myös verkkokaupasta sekä siihen liittyvistä oheistekemisistä. Kuten esimerkiksi sisällöntuotannosta ja yritysten sosiaalisesta mediasta. Jari Rantala +358 50 351 8222 jari.rantala@jkaksi.fi Online -kalenteri: Varaa tapaaminen Jari Rantala Jarilla on maaginen kyky löytää ratkaisuja vaikka pöydässä olisi hyvinkin vastakkaisia näkemyksiä. Varsinkin Lean Startup ja uusien palveluiden kehitys ovat Jarin erityisosaamisalueita. Esiintyminen on aina vakuuttavaa, oli kyseessä sitten asiakkaan tai oman yrityksen ylin johto. Jouni Petrow | Asiakaskokemusjohtaja | Elisa Oyj Markkinajohtajan kokemuksella ja rennolla asenteella Mikä Jkaksi? Yrityksen tarina alkoi kahden pitkän linjan Elisalaisen, Jari Rantalan ja Jari Järvisen yhteisestä halusta auttaa yrityksiä tekemään parempia ja asiakkaiden tarpeisiin osuvia palveluita. Tästä juontuu myös yrityksen nimi, Jkaksi kun on tietenkin kaksi Jaria! Sittemmin Jari Järvinen suuntasi uusia kohti uusia tuulia, joten tällä hetkellä aktiivisesti mukana on vain yksi J. Satojen palveluiden ja toimintamallien kehittäminen on opettanut meidät palvelukehityksen- ja tuotteistamisen osaajiksi. Olemme työskennelleet Suomen suurimmalle teleoperaattorille Elisalle ja sen sadoille kotimaisille yritysasiakkaille. Reilun 25 vuoden ICT-toimialan muutos ja nopea markkinan kehitys on antanut meille parhaat mahdolliset käytännön opit teorian lisäksi. Meillä on toimivat menetelmät, niin palveluiden kuin liiketoiminnan käytännön kehittämiseen. Intohimomme on auttaa etenkin pieniä- ja keskisuuria yrityksiä kehittämään parempia palveluita sekä viemään liiketoimintaansa eteenpäin. Jkaksi paketoikin kaiken keräämäämme palvelukehitysosaamisen kotimaisten yritysten saataville. Markkinajohtajan tietämys ja kokemus on nyt todella helposti sinunkin hyödynnettävissä. Katso palvelumme
- Konsepti- ja palvelukehittäminen | Jkaksi Oy
Asiakastarve on hyvän palvelun perusta Tiedätkö kannattavimmat askeleet palvelusi kehittämiseksi? Tunnista asiakastarve j2 Sparraamo on ratkaisu asiakastarpeen ja palveluidean selkeyttämiseen Tutustu konsepti- ja palvelukehityspalveluumme > Ideat kannattaviksi ilman turhaa työtä Tiedätkö kuka on asiakkaasi ja ratkaiseeko palveluideasi hänen ongelmansa? Ymmärtääkö asiakkaasi mitä on ostamassa? Tiedätkö mistä tavoitat asiakkaasi? Väärät olettamukset, tiedon puute ja ympäriinsä säntäily hukkaa resursseja ja tappaa hyvänkin idean tehokkaasti. Autamme yritystäsi tiivistämään idean ja todentamaan olettamukset. Saat tuloksia jo parissa viikossa ja kassavirran liikkumaan oikeaan suuntaan. j2 Sparraamo on palvelumme, joka auttaa saamaan ideat kannattavaksi liiketoiminnaksi. Ilman hukkaan heitettyä rahaa ja aikaa. Tutustu palveluun Sparraamo selkeyttää ideat palveluiksi Sparraamossa selkeytät asiakastarpeen ja kehität hyödyllisen palvelun Sparraamo on työpajamuotoinen, valmentava sukellus palveluusi, jonka avulla jäsennät ajatuksesi ja puristat ideasi asiakasta kiinnostavaksi palveluksi jopa puolessa päivässä. Samaistutko tilanteeseen? Et tiedä mistä aloittaa tai miten aloitat. Haluat tietää miltä palvelu näyttää ulkopuolisen silmin. Et ole varma onko palvelu riittävän selkeä, jotta se ymmärretään oikein. Olet kiinnostunut kuulemaan löytyykö selkeitä ostamisen esteitä. Et oikein tiedä mikä ongelma on tai osaa jäsentää sitä. Kaipaat ulkopuolista näkemystä ja palautetta. Jos vastasit yhteenkään yllä olevista kysymyksistä kyllä, niin Sparraamo voi olla ratkaisu ongelmaasi. Kenelle Sparraamo sopii? Sparraamo on tarkoitettu yrittäjille, asiantuntijoille ja tuotevastuullisille, jotka haluavat saada selkeän kuvan palvelunsa ytimestä, kohderyhmästä ja seuraavat askeleet jatkokehitykselle. Sparraamon työkieli on suomi, murteet huomioiden. Mitä saat Sparraamosta? Ideoiden selkeytys nopeuttaa etenemistä ja antaa paremmat lähtökohdat varsinaiselle toteutukselle. Ymmärrät paremmin palvelusi hyödyt asiakkaan näkökulmasta ja kuka sitä voisi käyttää. Löydät uuden näkökulman ja saat oivalluksia, jotka auttavat sinua eteenpäin. Pääset kiinni ongelmasi juurisyihin. Sparraamon hinta Sparraamon saat hintaan 1 950 € + alv. Sinun aikaa se ottaa maksimissaan vain puoli päivää. Hintaan sisältyy tarvittaessa matkat, mikäli perille pääse julkisilla, eikä edellytä yöpymistä. Sparraamo voidaan toteuttaa myös etänä. Tyytyväisyystakuu Mikäli et ole tyytyväinen lopputulokseen, emme myöskään näe tarpeelliseksi veloittaa turhasta. Palveluihimme sisältyy reilu tyytyväisyystakuumme > Sparraamo Sparraamossa saadaan ideat syntymään, selkeytymään ja jäsennettyä ne toteutuskelpoisiksi uusiksi palvelulähdöiksi. 1 950 € Kiinnostuitko? Varaa maksuton 30 min alkukartoitus. Varaa kartoitus Innovaatisetelillä hankit meiltä osaamista Jos sinulla on uusi tuote- tai palveluidea ja tunnistat sille potentiaalia kansainvälisessä markkinassa, niin voit saada avustusta sen kehittämiseen tarvittavaan työhön. Sillä voit ostaa osaamista ja tietoa mitä sinulta ei löydy. Inn ovaatioseteli 4 500 euro a Hakemuksen käsittelee ja myöntää Business Finland. Innovaatioseteli käy asiantuntijapalveluihimme kuten idean konseptointiin, kokeiluun, kehittämiseen ja tuotteistamiseen. Lisää innovaatiosetelistä Asiakasymmärryksellä asiakastarve palveluideaksi, konseptiksi ja ratkaisuksi Ongelman tai tarpeen tunnistaminen on kaiken palvelukehityksen lähtökohta. Palvelumuotoilun menetelmät, joista esimerkkinä alla kuvattu tuplatimanttimalli, ovat hyviä käytäntöjä systemaattiseen palvelukehitykseen. Asiakasymmärryksen kautta löydetään todelliset ratkaisunarvoiset ongelmat, jonka jälkeen määritetään tarkalleen mitkä niistä halutaan ratkaista. Priorisoinnin jälkeen kehitetään ratkaisumalleja siitä miten ongelma on ratkaistavissa. Mallien pohjalta tehdään tarvittavat kokeilut iteroiden ja myös oletettuja käyttäjiä tai asiakkaita osallistaen. Näin saadaan todellista tietoa kehityksen tueksi ja päästään etenemään monia perinteisiä palvelukehitysmalleja nopeammin. Tämä taas tarkoittaa selvää rahansäästöä ja lyhempää aikaa saada palvelu markkinaan. Palvelukonseptointi - Palvelukehitys - Asiakasymmärrys - Palvelumuotoilu Mikä tekee palvelusta myyvän ja halutun? Hyvän palvelun tunnistaa usein siitä, että se tuottaa käyttäjälleen arvoa. Se helpottaa jollain tavoin käyttäjän arkea ja muuttaa käyttötottumuksiamme aiempaa helpommaksi. Se voi myös kohentaa käyttäjän sosiaalista arvoa yhteisössä. Usein palvelu vastaa myös arvomaailmaltaan käyttäjän arvostamia arvoja. Oleellisinta on tunnistaa palveluidean arvo asiakkaalle. Seuraavaksi millaiset kasvun edellytykset palvelulle on olemassa ja mitä pitää tapahtua tai toteutua, jotta kasvu ylipäätään on mahdollista. Yksi tapa todentaa idean elinkelpoisuus ja asiakasta kiinnostavuus on nopea kokeilu, eli MVP -testillä (Minimum Viable Product). Arvon todentaminen voidaan tehdä pienin kokeiluin ja esimerkiksi osallistamalla asiakas palveluidean kehitykseen. Tämä kannattaa tehdä ennen kuin aletaan investoimaan enempää palvelukehitykseen tai palvelun varsinaiseen lanseeraamiseen ja tuotantoon. Ongelman, asiakastarpeen ja asiakasarvon todennettua, on ratkaisun kehittäminen paljon helpompaa. Näiden kysymysten avulla vahvistat palveluideasi elinkelposuutta Onko asiakastarve todennettu ja todellinen? Vai onko tarve kuvitteellinen? Kuka hyötyy? Oma innostus ja todellinen hyöty voi joskus sotkeutua. Tunnista ajoissa kumpaa se on. Tuoko palveluideasi asiakkaalle mitään lisäarvoa? Asioiden lisääminen on helppoa. Lisäarvon luominen on suurempi haaste. Millä tavoin tarjoat uutta ja mitattavaa lisäarvoa asiakkaalle? Onko olemassa helpompi toteutustapa? Usein ratkaisut ovat yksinkertaisia. Ongelmat kuvitellaan suuremmiksi kuin ne todellisuudessa ovat. Ylireagointi tulee usein kalliiksi. Muutatko käytösmalleja tai käyttötottumuksia? Jos mikään ei muutu, niin teetkö vain jostain kopion ja jonka ainoa kilpailutekijä on hinta. Hyvä palveluidea on puoliksi valmis. Anna meidän selkeyttää ajatuksenne aina toimivaan palvelukonseptiin ja tulokseen saakka. Selkeytä palveluideasi Miten eteenpäin? 1. Ota yhteyttä Sovitaan etätapaaminen tarpeenne kuulemiselle. 2. Yhteistyöehdotus Esittelemme yhteistyöehdotuksen ja katsotaan vastaako se tarvetta. 3. Aletaan hommiin Sovitaan käytännön askeleet ja lähdetään liikkeelle. Ota yhteyttä
- 404 Error Page | Jkaksi Oy
Hups! Sivua ei löytynyt 404 error page Etusivulle
- Havaintoja tuotteistamisesta ja palveluiden kehittämisestä | Jkaksi Oy blogi
Kirjoituksia takahuoneesta Mietteitämme digiajan yrittämisestä ja ilmiöistä. Aiheet liikkuu tuotteistamisen ja liiketoiminnan kehittämisen ympärillä, kurkistaen myös tulevaisuuden ilmiöihin. Kaikki Asiakaskokemus Asiakaskokemus mittaaminen Digitalisaatio Tuotteistaminen Palvelukehitys Metaverse Myynti JariR JariJ Hinnoittelu Sosiaalinen media Asiakaspolku Search Log in / Sign up Jari Rantala Apr 29 4 min Asiakaspolku Asiakaspolku ohjaa ostamaan Toimiva asiakaspolku johdattaa asiakasta kohti myyntikeskusteluita tai suoraan ostoa, tuoden riittävästi tukea ostopäätöksen tekemiseen. 11 0 comments 0 Post not marked as liked Jari Järvinen Apr 11 8 min Tuotteistaminen Tuotteistajan pikaopas Tuotteistaminen on osaamista ja työtä, jossa palvelusta tai ideasta muokataan selkeästi ymmärrettävä ja myytävä kokonaisuus. Se on kuin... 35 0 comments 0 Post not marked as liked Jari Rantala Jan 17 3 min Myynti Asiantuntija vai asioiden esittelijä? Joskus asiantuntijana esiintyvä osoittautuukin asioiden esittelijäksi, eikä sitä kaivattua asiantuntijuutta vain löydy. Tai sitten sitä ei u 98 0 comments 0 Post not marked as liked Haluatko kuulla uusista jutuista heti tuoreeltaan? Tilaa uutiskirjeemme ja saat viestin uusista kirjoituksista heti kun se on julkaistu. Sähköpostiosoite Lähetä tilaus > Kiitos tilauksesta!